Сучасний урок як засіб формування конкурентоспроможної особистості
11 квітня педагоги Херсонського вищого професійного училища сервісу та дизайну, що здійснюють підготовку з професії “Кравець. Закрійник”презентували свій досвід на обласному семінарі «Сучасний урок як засіб формування конкурентоспроможної особистості». У заході, якій організувала Тетяна Холявко, методист НМЦ ПТО у Херсонській області брали участь викладачі спеціальних дисциплін та майстри виробничого навчання професій легкої промисловості Херсонщини.
Наталя Парафіленко, викладач спец дисціплін ділилася досвідом інтеграції цифрових ресурсів у професійно-теоретичну підготовку майбутніх закрійників.
Зокрема вона розповіла про можливості використання в освітньому процесі таких цифрових ресурсів:
- Google Meet — платформа, на якій проводжу синхронні онлайн-уроки. Вона зручна, дозволяє ділитися екраном, демонструвати презентації та відео, підтримувати зворотний зв’язок у реальному часі. Google Meet – добре інтегрується з Google Класом і іншими сервісами Google.
- Google Форми — універсальний інструмент для створення онлайн-тестів, анкет та інтерактивних вправ. З його допомогою можна швидко оцінити рівень засвоєння знань, провести рефлексію або організувати цікаві вікторини.
- Padlet — інтерактивна дошка, де я розміщую підручники, інструкції, відео, додаткову інформацію та організовую вправи. Учні мають можливість коментувати, додавати свої матеріали, взаємодіяти між собою.
Thinglink — сервіс для створення інтерактивних плакатів, який дозволяє «оживити» зображення шляхом додавання активних міток із текстами, посиланнями, відео та аудіо. Це дозволяє зробити навчальний матеріал не лише більш доступним, а й цікавим для студентів, оскільки вони можуть самостійно взаємодіяти з інформацією. Незважаючи на англомовний інтерфейс, ресурс є інтуїтивно зрозумілим та зручним у користуванні.
- ChatGPT — штучний інтелект, що допомагає у створенні текстів, пошуку інформації, формулюванні завдань та сценаріїв до відео. Його я використовую як інструмент для натхнення та покращення змісту уроків.
- Gamma — онлайн-інструмент для створення сучасних презентацій. Завдяки штучному інтелекту, ресурс дозволяє швидко генерувати зміст, добирати зображення. Я використовую Gamma як зручний ресурс для швидкого створення змістовних і привабливих презентацій, які потім доопрацьовую в PowerPoint або використовую безпосередньо онлайн. Такий підхід дозволяє поєднувати переваги швидкого створення презентації в Gamma з гнучкістю налаштувань PowerPoint, що є дуже корисним у роботі викладача закладу професійної освіти.
- InVideo AI – це онлайн-платформа для створення та редагування відео. Вона дозволяє користувачам швидко створювати професійні відео за допомогою готових шаблонів або з нуля. У InVideo AI є можливість додавати текст, музику, відео та зображення, а також налаштовувати анімації для відео. Зручність полягає втому, що ця платформа генерує ваш сценарій за любою тематикою, підбирає яскраві зображення і відео та завантажується у високій якості. Але, як і інші AI-інструменти, іноді допускає неточності у візуальному наповненні (наприклад, зображення невідповідного обладнання або персонажів).
Викладч продемонструвала учасникам семінару приклади застосування цих ресурсів і наприкінці свого виступу зауважила, що інтеграція цифрових ресурсів у професійну підготовку майбутніх кравців значно підвищує ефективність навчального процесу, сприяє розвитку ключових компетентностей, цифрової грамотності та формує мотивацію до здобуття знань. Пані Наталя переконана, що використання цифрових інструментів дозволяє зробити навчальний процес більш інтерактивним, доступним і цікавим для здобувачів освіти. Це, у свою чергу, допомагає подолати проблеми асинхронного навчання, забезпечує візуалізацію матеріалу, створює можливість для швидкого зворотного зв’язку та адаптації освітнього процесу до індивідуальних потреб учнів.
Світлана Волинцева поділилася досвідом використання штучного інтелекту у професійному навчанні майбутніх кравців. вона наголосила, що нейромережі це потужний інструмент для підготовки до занять: з їх допомогою можна згенерувати ідеї та матеріали до уроків та виховних годин з урахуванням індивідуальних потреб учнів та навчальних програм.
Пані Світлана навела приклади його використання у своїй роботі:
- Об’єктивна перевірка знань та індивідуалізація навчання:
- автоматизована перевірка теоретичних знань учнів за допомогою нейромереж (тести, опитування);
- визначення індивідуального рівня знань та виявлення прогалин у навчанні;
- формування персоналізованих рекомендацій для відпрацювання складних тем та вдосконалення навичок.
- Розвиток комунікативних навичок через інтерактивні нейромережі:
- використання нейромереж для відпрацювання комунікаційних знань на прикладі рольової гри “Замовник та кравець”;
- створення реалістичних сценаріїв спілкування, моделювання різних типів клієнтів та їх запитів;
- аналіз відповідей учнів, надання зворотного зв’язку щодо ефективності комунікації, ввічливості, вміння переконувати.
- Розширення творчих горизонтів за допомогою нейромереж:
- генерація оригінальних ідей для створення презентацій та візуальних матеріалів до уроків;
- створення унікальної музики та пісень для навчальних відеороликів або творчих проєктів;
- розробка нових, нестандартних колекцій одягу на основі аналізу трендів та генеративних можливостей нейромереж.
- Віртуальна примірка та персоналізація обслуговування:
- використання нейромереж для створення функціоналу віртуальної примірки одягу на фігуру розмовника (потенційного клієнта);
- аналіз параметрів фігури та візуалізація того, як виглядатиме обраний одяг;
- персоналізація рекомендацій щодо вибору одягу на основі індивідуальних особливостей клієнта.
- Створення привабливих рекламних роликів з мінімальними витратами часу та ресурсів:
- генерація реалістичного голосу для озвучування персонажів для уроків уроків ;
- створення унікальних аватарів викладачів та учнів для використання у віртуальних навчальних середовищах та презентаціях.
- Віртуальна мода та нові можливості:
- ознайомлення з процесом створення віртуального одягу в програмі Clo 3D;
- приклади використання: демонстрація можливостей clo 3d;
- розгляд переваг віртуального одягу (екологічність, необмеженість дизайну,) та його перспектив розвитку;
- перегляд віртуального музею колекцій одягу хвпусд в метавсесвіті на платформа spatial.io як приклад інноваційного представлення творчості.
Педагоги Херсонського вищого професійного училища сервісу та дизайну, справжні майстри своєї справи, які готують талановитих кравців та закрійників, нещодавно блискуче представили свій досвід на обласному семінарі. Вони показали, як саме їхні інноваційні підходи та майстерність допомагають виховувати справжніх професіоналів, готових підкорювати світ моди та дизайну!
Пишаємося нашими викладачами та їхнім внеском у розвиток професійної освіти в Україні!