Сучасний урок як засіб формування конкурентоспроможної особистості
11 квітня педагоги Херсонського вищого професійного училища сервісу та дизайну, що здійснюють підготовку з професії “Кравець. Закрійник”презентували свій досвід на обласному семінарі «Сучасний урок як засіб формування конкурентоспроможної особистості». У заході, якій організувала Тетяна Холявко, методист НМЦ ПТО у Херсолнській області брали участь викладачі спеціальних дисциплін та майстри виробничого навчання професій легкої промисловості Херсонщини
Наталя Парафіленко, викладач спец дисціплін ділилася досвідом інтеграції цифрових ресурсів у професійно-теоретичну підготовку майбутніх закрійників. Зокрема вона розповіла про можливості використання в освітньому процесі таких цифрових ресурсів:
- Google Meet — платформа, на якій проводжу синхронні онлайн-уроки. Вона зручна, дозволяє ділитися екраном, демонструвати презентації та відео, підтримувати зворотний зв’язок у реальному часі. Google Meet – добре інтегрується з Google Класом і іншими сервісами Google.
- Google Форми — універсальний інструмент для створення онлайн-тестів, анкет та інтерактивних вправ. З його допомогою можна швидко оцінити рівень засвоєння знань, провести рефлексію або організувати цікаві вікторини.
- Padlet — інтерактивна дошка, де я розміщую підручники, інструкції, відео, додаткову інформацію та організовую вправи. Учні мають можливість коментувати, додавати свої матеріали, взаємодіяти між собою.
- Thinglink — сервіс для створення інтерактивних плакатів, який дозволяє «оживити» зображення шляхом додавання активних міток із текстами, посиланнями, відео та аудіо. Це дозволяє зробити навчальний матеріал не лише більш доступним, а й цікавим для студентів, оскільки вони можуть самостійно взаємодіяти з інформацією. Незважаючи на англомовний інтерфейс, ресурс є інтуїтивно зрозумілим та зручним у користуванні.
- ChatGPT — штучний інтелект, що допомагає у створенні текстів, пошуку інформації, формулюванні завдань та сценаріїв до відео. Його я використовую як інструмент для натхнення та покращення змісту уроків.
- Gamma — онлайн-інструмент для створення сучасних презентацій. Завдяки штучному інтелекту, ресурс дозволяє швидко генерувати зміст, добирати зображення. Я використовую Gamma як зручний ресурс для швидкого створення змістовних і привабливих презентацій, які потім доопрацьовую в PowerPoint або використовую безпосередньо онлайн. Такий підхід дозволяє поєднувати переваги швидкого створення презентації в Gamma з гнучкістю налаштувань PowerPoint, що є дуже корисним у роботі викладача закладу професійної освіти.
- InVideo AI – це онлайн-платформа для створення та редагування відео. Вона дозволяє користувачам швидко створювати професійні відео за допомогою готових шаблонів або з нуля. У InVideo AI є можливість додавати текст, музику, відео та зображення, а також налаштовувати анімації для відео. Зручність полягає втому, що ця платформа генерує ваш сценарій за любою тематикою, підбирає яскраві зображення і відео та завантажується у високій якості. Але, як і інші AI-інструменти, іноді допускає неточності у візуальному наповненні (наприклад, зображення невідповідного обладнання або персонажів).
Викладч продемонструвала учасникам семінару приклади застосування цих ресурсів і наприкінці свого виступу зауважила, що інтеграція цифрових ресурсів у професійну підготовку майбутніх кравців значно підвищує ефективність навчального процесу, сприяє розвитку ключових компетентностей, цифрової грамотності та формує мотивацію до здобуття знань. Пані Наталя переконана, що використання цифрових інструментів дозволяє зробити навчальний процес більш інтерактивним, доступним і цікавим для здобувачів освіти. Це, у свою чергу, допомагає подолати проблеми асинхронного навчання, забезпечує візуалізацію матеріалу, створює можливість для швидкого зворотного зв’язку та адаптації освітнього процесу до індивідуальних потреб учнів.