Участь у Всеукраїнському вебінарі «Організація ефективного освітнього процесу: від викликів до можливостей»
28 листопада 2024 року з використання онлайн платформи Google Meet проведено Всеукраїнський вебінар на тему «Організація ефективного освітнього процесу: від викликів до можливостей», який підготував та провів НМЦ ПТО у Херсонській області. Дсвідом проведення уроків відповідно до вимог, дієвими цифровими продуктами для навчання та психологічної підтримки здобувачів освіти, каналами комунікації, які дозволяють бути на постійному зв’язку, поділилися педагоги закладів професійної (професійно-технічної) освіти.
Серед спікерів заходу були і педагоги Херсонського вищого професійного училища сервісу та дизайну Ольга Барвинська, викладач англійської мови, Ірина Кулікова, викладач хімії, та Катерина Панова, викладач професійно- теоретичної підготовки.
Зокрема, Ольга Барвинська яка поділилася досвідом своєї роботи з теми «Сучасні підходи до оцінювання на уроках іноземної мови: цифрові інструменти та освітні тенденції», вона наголосила, що сучасні технології значно змінюють підходи до оцінювання на уроках іноземної мови, відкриваючи нові можливості для викладачів. Традиційні методи оцінювання часто не відповідають потребам сучасних учнів та вимогам освіти, що вимагає інтеграції цифрових рішень.
Одним із найефективніших способів контролю знань є тестування, яке завдяки цифровим платформам стає гнучким, цікавим і адаптивним. Використання таких інструментів, як Всеукраїнська школа онлайн (ВШО), Just Class, Classtime, Mentimeter, Ready To, Wizer.Me, Quizlet, Quizizz, а також цифрових підручників від Oxford University Press, дозволяє зробити процес навчання більш інтерактивним та результативним.
Наприклад, платформи Classtime і Mentimeter забезпечують миттєвий зворотний зв’язок, візуалізують прогрес класу, допомагаючи викладачам коригувати процес навчання. Quizizz дозволяє учням виконувати тести як у класі, так і в зручний для них час, забезпечуючи гнучкість у дистанційному навчанні. А такі інструменти, як Wizer.Me та На Урок допомагають створювати інтерактивні завдання, які захоплюють учнів та мотивують їх до активної участі у навчальному процесі.
Саме за допомогою наведених платформ викладач поділилася своїм досвідом при оцінюванні на уроках англійської мови.
На прикінці свого виступу Ольга Барвинська закцентувала, що переваги цифрових інструментів полягають у можливості: урізноманітнити завдання, зробивши їх цікавими для учнів; забезпечити швидку перевірку та аналіз результатів; надавати миттєвий зворотний зв’язок; створювати індивідуальні траєкторії навчання залежно від потреб учнів; заохочувати учнів до самостійного навчання через гейміфікацію.
Інтеграція цифрових платформ у процес оцінювання не тільки полегшує роботу викладача, але й підвищує якість навчання. Це важливий крок у розвитку сучасної освіти, який відповідає викликам сьогодення.
Катерина Панова, викладач професійно-теоретичної підготовки з професії “Операторз обробки інформації та програмнго забезпечення” розповідала про особливості теоретичного навчання з елементами гейміфікаці, зокрема про сервіс AhaSlides. Вона зауважила, що AhaSlides дозволяє створювати:
презентації для подачі навчального матеріалу;
інтерактивні вправи;
опитування (Poll) та діаграми на основі їх результатів;
тестові завдання (Quiz);
лідерборди (Liderboard) із врахуванням прогресу по кожному з виконаних завдань. Викладач наголосила, що на платформі AhaSlides процес створення презентації та вікно редагування стандартні, і не вимагають від педагога жодних специфічних навичок. Можна створювати нові слайди, обирати шаблон оформлення, додавати зображення та відео, адаптуючи їх до різних етапів уроку. Катерина Олександрівна переконана, що використання елементів гейміфікації на уроках теоретичного навчання в ЗП(ПТ)О дозволяє зробити освітній процес більш захоплюючим і ефективним через стимулювання учнів до активної участі, зростанню рівня їх зацікавленості у вивченні предмету та сприяючи підвищенню якості освіти.
Ірина Кулікова, викладач хімії Херсонського вищого професійного учлища сервісу та дизайну ділилася досвідом цифровізації навчання. У своєму виступі вона звернула увагу на те, що умови сьогодення вимагають нових підходів до викладання предмета «Хімія» і на необхідність використання онлайн-інструментів на уроках для забезпечення більш якісного навчання. Вона продемонструвала, як можна використовувати цифрові застосунки на різних етапах компетентнісного уроку на прикладі теми «Вуглеводні».
Викладач продемонструвала приклади завдань, які можна використати на етапі «Орієнтація, мотивація діяльності при «Створенні сприятливої атмосфери», при цьому використавши такі цифрові ресурси Canva, PowerРoint, дошки Padlet або tldraw. При цьому зробила акцент на необхідності використання профспрямованих завдань на уроках хімії. Звернула увагу на тому, використовує ребуси, створені за допомогою онлайн-сервісу «Генератор ребусів», для того щоб закцентувати увагу здобувачів освіти на темі уроку.
Розповіла як вона використовує програми Canva, Prezi, PowerPoint, дошки Padletабо tldrawна етапі «Цілепокладання» при «Формулюванні мети, проміжних цілей і очікуваних результатів», для того щоб знайомити здобувачів освіти з основними цілями уроку і очікуваними результатами навчання.
Ірина Олегівна поділилася як використовує завдання, створені за допомогою цифрових інструментів, наприклад, wordwall, learningapps, wizer.me, GoogleForms На етапі «Цілереалізація». Крім того, вона продемонструвала підсумкові тестові завдання, створені за допомогою ресурсу OnlineTestPad.