Глобальний тиждень медіаграмотності
Сьогодні ми живемо у світі з різким збільшенням доступу до інформації та онлайн-спілкування. Інтернет, без сумнівів, став ядром інформації. Серед шаленого потоку інформації людям може бути важко визначити, що таке достовірна інформація, а іноді й незрозуміло, як варто на неї реагувати, ділитися та коментувати. Досить вразливою групою серед користувачів
Інтернету є молоді люди. Молодь є основним користувачем інформації. І сьогодні дуже важливо підтримати нові покоління для ефективного та медіаграмотного використання потоків інформації. Традиційно, з 24 по 27 жовтня у всьому світі проходить Глобальний тиждень медіаграмотності – Global Media and Information Literacy Week. Його мета – підвищення обізнаності та відзначення прогресу, досягнутого на шляху до медіа- та інформаційної грамотності для всіх. Бути медіаграмотним означає зуміти знайти потрібну інформацію, визначити, наскільки надійною вона є, уміти розпізнавати різні види фейків. Медіаграмотність сьогодні – це набір компетентностей, необхідних для активної й усвідомленої участі в житті медійного суспільства. Під час Глобального тижня медіаграмотності здобувачи освіти Херсонського вищого професійного училища сервісу та дизайну разом з викладачем англійської мови Барвинською О.О. взяли участь в наступних заходах:
1) на початку тижня для учнів І курсу була організована та проведена загальноучилищна лінійка, де вони ознайомилися з поняттям «інфомедійна грамотність»;
2) виконали практичне інтерактивне завдання «Types of media» на платформі «Learningapps»;
3) щоб закріпити свої знання саме з критичного мислення, наші учні спробували свої сили у вікторині на веб-сайті Media Smarts (це канадська благодійна організація з цифрової та медіаграмотності, чия мета полягає в тому, щоб молодь мала навички критичного мислення);
4) ознайомилися з добіркою ігор від Академії української преси;
5) також здобувачам освіти І та ІІІ курсів було запропоновано пройти онлайн-курс «Експрес медіаграмотність для підлітків», який мав на меті навчання ключовим навичкам інфомедійної грамотності, критичного мислення та цифрової безпеки.
Після проходження курсу учні змогли отримали сертифікати (Хруленко І., Будніченко В., Морозова Б. – гр.621б)
6) Національний проєкт з медіаграмотності Міністерства культури та інформаційної політики України «Фільтр», який реалізується за підтримки ПРООН та фінансування уряду Японії, разом із програмою USAID «Мріємо та діємо», що впроваджується IREX in Ukraine, та проєктом «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність в освіті», що виконується IREX за підтримки Посольства США в Україні у партнерстві з Міністерство освіти і науки України, уже другий рік поспіль організовує національний тест з медіаграмотності. Учні Херсонського вищого професійного училища сервісу та дизайну також мали змогу приєднатися до виконання такого масштабного заходу 25 жовтня. Чекаємо на результати 2 листопада. Всеукраїнський тест з медіаграмотності проводився в Україні вдруге та став своєрідною кульмінацією Тижня медіаграмотності в Україні. Всі проведені заходи заохочують молодь усвідомлено ставитися до медіаінформації, аналізувати її перед тим, як споживати чи поширювати. У світі жорстких реалій інформаційного простору медіаграмотність для кожної людини – це справді необхідний інструмент для захисту себе від фейків та дезінформації.
Отже, англійська мова — ключ до розвитку медіаграмотності!