Методичний ринг “Сучасний компетентнісно орієнтований урок в умовах дистанційного навчання”
12 грудня відповідно до плану роботи училища Наталя Міщенко, методист Херсонського вищого професійного училища сервісу та дизайну підготувала та провела у режимі онлайн Методичний ринг “Сучасний компетентнісно орієнтований урок в умовах дистанційного навчання”, у ході якого викладачі та майтри виробничого навчання ділилися досвідом впровадження педагогічних та цифрових методів та прийомів формування компетентностей здобувачів освіти на синхронних та асинхронних уроках.
У вступному слові Наталя Міщенко акцентувала увагу учасників заходу, що сучасний урок проводиться не для учнів, а разом із ними, його характеризує не навчання словом, а навчання справою. Урок має бути зорієнтований на практичні результати, досвід особистої діяльності, вироблення ставлень, що зумовлює принципові зміни в організації навчання, яке стає спрямованим на розвиток конкретних цінностей і життєво необхідних знань і умінь учнів.
Учасники заходу мали можливість разом змоделювати сучасний компетентнісно орієнтований урок.
При підготовці до заходу педагогои мали можливість об’єднатися у дві команди, які представляли дві точки зору на те, які методи та прийоми є більш ефективними для формування учнівських компетенцій в умовах дистанційного навчання при підготовці та проведенні синхронних та асинхронних уроків: цифрові із застосуванням інтернет ресурсів, чи класичні прийоми сучасних педагогічних технологій.
Об’єднання у команди відбулося шляхом жеребкування, адже всі педагоги закладу є досвідченими та творчими і мають у своєму доробку приклади застосування і тих і інших методів і прийомів, тож перша команда, що відстоювала переваги цифрових застосунків обрала назву “Хакери” (педагоги: Наталя Левчук, Ольга Барвинська, Інна Соловйова, Олена Резніченко, Ірина Кулікова, Світлана Волинцева), а друга команда – “Бібліомани” (педагоги: Олена Кобзар, Олена Герус, Алла Хільченко, Катерина Панова, Тетяна Заборська, Катерина Резнік)
Раундами методичного рингу стали етапи сучасного компетентнісно зорієнтованого уроку:
- І раунд. Орієнтація, мотивація діяльності
- Іраунд. Цілепокладання.
- ІІІ раунд. Цілереалізація.
- ІV раунд.Рефлексивно-оцінюючий.
На кожному раунді представники обох команд презентували приклади застосування педагогічних та цифрових методів та прийомів.
Підводячи підсумки заходу педагоги дійшли висновку, що оптимальним для ефективної педагогічної діяльності є застосування різних педагогічних методів і прийомів, у тому числі і цифрових. Головне, щоб вони відповідати цілям компетентнісно орієнтованого уроку.
Матеріали заходу: методичні поради та рекомендації, а також презентовані наробки викладачів та майстрів виробничого навчання було розміщено на онлайн-дошці Padlet, тож педагоги закладу зможуть користуватися ними у своїй подальшій роботі.