Методичний кабінет
ОСНОВНІ НАПРЯМИ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ТА ВОЄННОГО ЧАСУ
І. Забезпечення якісного дистанційного навчання:
-
Методичний супровід розробки та вдосконалення електронних навчальних курсів:
- Надання консультацій педагогічним працівникам щодо створення інтерактивного та змістовного контенту для дистанційних платформ (Moodle, Google Classroom тощо).
- Розробка методичних рекомендацій з проєктування навчальних елементів (відеолекцій, презентацій, інтерактивних завдань, тестів).
- Організація семінарів-практикумів з використання інструментів дистанційного навчання та онлайн-сервісів.
- Сприяння обміну кращим педагогічним досвідом у створенні та використанні електронних навчальних ресурсів.
-
Підтримка педагогічних працівників у застосуванні ефективних дистанційних технологій:
- Проведення вебінарів та майстер-класів з використання різних платформ для відеоконференцій, онлайн-дошок, інструментів для спільної роботи.
- Розробка методичних матеріалів щодо організації синхронного та асинхронного навчання.
- Консультування з питань організації онлайн-оцінювання та зворотного зв’язку зі здобувачами освіти.
-
Моніторинг та аналіз якості дистанційного навчання:
- Розробка критеріїв та інструментів для оцінювання ефективності дистанційного навчання.
- Проведення опитувань серед здобувачів освіти та педагогічних працівників щодо організації та якості дистанційного навчального процесу.
- Аналіз результатів навчання в дистанційному форматі та розробка рекомендацій щодо його покращення.
ІІ. Методична підтримка в умовах воєнного стану:
-
Психологічна підтримка педагогічних працівників та здобувачів освіти:
- Організація вебінарів та тренінгів з питань психологічної стійкості, подолання стресу та тривожності в умовах війни.
- Розробка інформаційних матеріалів та рекомендацій щодо надання першої психологічної допомоги.
- Співпраця з психологічною службою училища (за наявності) для забезпечення системної підтримки.
-
Адаптація навчального процесу до умов воєнного стану:
- Розробка гнучких графіків навчання та форм організації освітнього процесу з урахуванням безпекової ситуації в регіонах.
- Надання методичної допомоги педагогічним працівникам у коригуванні навчальних програм та планів.
- Сприяння використанню адаптивних технологій навчання, що враховують індивідуальні потреби здобувачів освіти в умовах нестабільності.
-
Організація методичної роботи з питань національно-патріотичного виховання:
- Розробка методичних рекомендацій щодо інтеграції питань національної свідомості, патріотизму та громадянської відповідальності в навчальні дисципліни.
- Організація онлайн-заходів (виховних годин, круглих столів, зустрічей з волонтерами та військовими) з метою формування патріотичної позиції здобувачів освіти.
- Сприяння використанню краєзнавчого матеріалу та історичної спадщини у виховному процесі.
ІІІ. Підвищення кваліфікації та професійного розвитку педагогічних працівників:
-
Організація онлайн-семінарів, вебінарів, майстер-класів з актуальних питань професійної діяльності:
- Забезпечення безперервного професійного розвитку педагогічних працівників з урахуванням специфіки дистанційного навчання та викликів воєнного часу.
- Залучення зовнішніх експертів та тренерів для проведення навчальних заходів.
-
Сприяння самоосвіті педагогічних працівників:
- Надання інформації про доступні онлайн-курси, вебінари, конференції та інші ресурси для професійного зростання.
- Організація роботи методичних об’єднань в онлайн-форматі для обміну досвідом та обговорення актуальних проблем.
-
Узагальнення та поширення кращого педагогічного досвіду:
- Створення онлайн-платформи або банку даних з методичними розробками та інноваційними педагогічними практиками.
- Організація онлайн-конференцій та педагогічних читань для презентації та обговорення досвіду.
IV. Організаційно-методичне забезпечення:
-
Координація діяльності методичних об’єднань та циклових комісій в умовах дистанційного навчання:
- Забезпечення ефективної комунікації та співпраці між педагогічними працівниками різних спеціальностей.
- Організація онлайн-засідань методичних об’єднань для обговорення навчально-методичних питань.
-
Консультування педагогічних працівників з питань організації навчального процесу, розробки навчальної документації та застосування сучасних технологій.
-
Створення та оновлення інформаційно-методичних матеріалів (інструкцій, рекомендацій, порад) для педагогічних працівників.
-
Забезпечення зворотного зв’язку з педагогічними працівниками щодо ефективності методичної роботи та внесення необхідних коректив.
КОНКУРСНІ ВІДЕОУРОКИ ПЕДАГОГІВ ЗАКЛАДУ
- Професія: “Кравець. Закрійник”. Предмет: “Креслення”. Викладач: Резнік Олена Миколаївна. Відео-урок “Основні відомості про графічне оформлення креслень“
- Предмет “Географія” (курс “Географія: регіони та країни”) Викладач: Міщенко Наталя Миколаївна. Відео-урок “Особливості економіко-географічного положення Азії. Склад регіону. Сучасна політична карта Азії. Форми державного правління і територіального устрою країн Азії. Типи країн Азії за рівнем економічного розвитку. Міжнародні організації в Азії. Райони збройних конфліктів та проявів тероризму”.
- Предмет “Українська література”. Викладач Кобзар Олена Володимирівна. Відео-урок “Микола Вінграновський. Коротко про поета, прозаїка, кіномитця. Учень О. Довженка. Інтимна лірика збірки “Цю жінку я люблю”. Поезія про “вічну”, одну-єдину любов, яка перемагає труднощі, долає час і простір
- Професія “Нянька”. Предмет “Основи педіатрії та дієтології”. Відео-урок “Опіки. Перша допомога при опіках”
- Предмет “Англійська мова”. Викладач: Барвинська Ольга Олександрівна. Відео-уроки: “Захист навколишнього середовища” , “Environmental protection”, «The World Wide Web»
- Предмет “Фізика”. Відео-урок “Досліди Майкла Фарадея. Закон електромагнітної індукції “ (навчальна програма 11 класу – рівень стандарту).
- Предмет “Історія України”. Викладач Букрєєв Тарас Борисович. Відео-урок “Херсонщина в роки Другої світової війни”
- Предмет біологія та екологія. Викладач Кулікова Ірина Олегівна Відео-урок “Профілактика неінфекційних, інфекційних захворювань людини
- Предмет інформатика. Викладач Панова Катерина Олександрівна. Відеоурок “Шкідливе програмне забезпечення”
МЕТОДИСТ
- Конкурсна робота Міщенко Н.М., методиста ДНЗ “Херсонське вище професійне училище сервісу та дизайну” для обласного педагогічного подіуму “Захист науково-методичної проблеми закладу освіти” (ІІ місце, 2021р.).
- “Формування інформаційно-цифрових компетентностей педагога” ( виступ методиста Міщенко Н.М. на обласному засіданні круглого столу «Розвиток методичної компетентності педагогічних працівників на засадах цифрової дидактики»)
МЕТОДИЧНІ ЗАХОДИ
- “Цифровізація освітнього процесу в умовах дистанційного навчання” (матеріали круглого столу з досвіду роботи педагогів ДНЗ “Херсонське вище професійне училище сервісу та дзайну”)
- “Візуалізація навчального процесу в умовах дистанційного навчання” (віртуальна галерея педагогічного досвіду ДНЗ “ХВПУСД”)
З ДОСВІДУ ПЕДАГОГІВ ЗАКЛАДУ
- “Використання онлайн ресурсів на уроках географії” (з досвіду викладача географії ДНЗ «ХВПУСД» Міщенко Н.М.)
- “Онлайн інструменти інтерактивного навчання на уроках географії”(з досвіду викладача географії ДНЗ «ХВПУСД» Міщенко Н.М.)
- “Мотивація на уроках професійно-практичної підготовки майбутніх візажистів як фактор продуктивної навчальної діяльності” (з досвіду майстра виробничого навчання ДНЗ “ХВПУСД” Герус О.Л.
ОГЛЯД ПОДІЙ
Цифровізація навчання у Херсонському вищому професійному училищі сервісу та дизайну
Участь в обласній секції педагогічних працівників професій легкої промисловості
Створення умов для самореалізації педагога в умовах цифрового педагогічного середовища
«Сучасні підходи до оцінювання на уроках іноземної мови: цифрові інструменти та освітні тенденції»
Методичний ринг “Сучасний компетентнісно орієнтований урок в умовах дистанційного навчання”
Міжнародний форум «Медіаосвітні виклики в епоху інформаційного суспільства».
Інструктивно-методична нарада викладачів суспільно-гуманітарних та природничо-математичних дисциплін
“Ефективні рішення Google for Education для хмарної взаємодії”
Майстер-клас від арт-директора академії перукарського мистецтва FASHION SCHOOL
Майстер-клас «Актуальні сучасні технології перукарського мистецтва в 2019 році»
Старші майстри закладів професійної (професійно-технічної) освіти ділилися досвідом
ХХІ Чемпіонат України з перукарського мистецтва, нігтьової естетики та макіяжу
Технологія колективної розумової діяльності у професійній підготовці фахівців легкої промисловості
ІХ Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
«Впровадження інновацій в освітній процес підготовки фахівців легкої промисловості»